Pages

Sastra Bebas Headline Animator

Rabu, 11 April 2012

13 Tahun

13 Tahun telah terpisah oleh rahim yang mengeluarkan jiwaku

27 Tahun kini telah ku lewati sendiri tanpa bimbingan kasihnya

3 Hari air mata yang memisahkan menjadi mata air kerinduannya

Kebencian pernah menjadi batu dalam hatiku

Kehidupan mengajarkan aku memaafkan
Kehidupan dan air mataku juga mengikiskan batu dalam hatiku
Jiwa yang pernah Gelap mencari-cari tempat pangkuannya
Kini telah lenyap oleh Air mata 3 hari

Aku kini akan terbang oleh doa restunya
Tak ada lagi Batu besar yang menghalangi
Kedewasaan mengajarkan seorang Rahim yang mengeluarkan aku untuk Berkata "Maafkan Ibu Nak"
Tak pantas rasanya jika air susu yang pernah aku terima
Tak pantas rasanya jika 9 bulan aku dipertahankan di Rahimnya
Tak pantas rasanya 13 tahun pernah menjadikan aku dengan kasih nya
Tak pantas engkau meminta maaf

Maka Tak Pantas Aku Tak Lagi Aku Menyimpan Batu Kebencian
13 Tahun...
Kita Telah Terpisah
Kini Kita Telah Saling Mengeluarkan Air Mata Cinta Keluarga
Namun Dimanakah Laki-Laki Yang Membuat Aku Ada di Kandunganmu?



Semarang 11042012

0 comments:

Posting Komentar